“ÖĞRETMENİM, NE DERSİN?” ETKİLEŞİMLİ DRAMA GÖSTERİSİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından öğretmenlik mesleğinin toplumsal sorumluluğunu, vicdani yönünü ve bireylerin hayatındaki dönüştürücü etkisini hatırlatmak amacıyla düzenlenen “Öğretmenim, Ne Dersin? 24 Kasım Etkileşimli Drama Gösterisi”...

Gündem Yayın: 25 Aralık 2025 - Perşembe - Güncelleme: 25.12.2025 13:09:00
Editör -
Okuma Süresi: 2 dk.
52 okunma
Takip EtGoogle News

Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından öğretmenlik mesleğinin toplumsal sorumluluğunu, vicdani yönünü ve bireylerin hayatındaki dönüştürücü etkisini hatırlatmak amacıyla düzenlenen “Öğretmenim, Ne Dersin? 24 Kasım Etkileşimli Drama Gösterisi”, Cumhuriyet Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Programa; Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Aslıhan Kuyumcu Vardar, Öğretim Üyeleri ve çok sayıda öğrenci katılım sağladı.

Etkinlik, Eğitim Fakültesi öğrencisinin “Öğretmen Olmak İstiyorum” adlı şiiri duygusal bir anlatımla seslendirmesiyle başladı. Gerçekleştirilen müzik gösterisinin ardından programda söz alan bir diğer öğrenci öğretmenlik mesleğinin yalnızca bilgi aktarmaktan ibaret olmadığını; sabır, adalet, fedakârlık ve vicdanla şekillenen bir yaşam sorumluluğu olduğunu vurgulayan konuşma gerçekleştirdi.

Program; Eğitim Fakültesi öğrencileri tarafından hazırlanan ve öğretmenlik mesleğini neden seçtiklerini, hayatlarına dokunan öğretmenlere dair deneyimlerini konu alan video gösterimi ile devam etti. Video gösteriminin ardından sınıf ortamında yaşanan akran zorbalığı temasının ele alındığı etkileşimli tiyatro gösterimi yapıldı. Zorba, mağdur ve izleyici rollerinin sahnelendiği gösteride, eğitim ortamlarında karşılaşılabilecek zorbalık durumları tiyatral bir anlatımla aktarıldı.

İki perdelik gösterinin ardından, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Abdi Güngör gösteri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Zorbalıkla mücadelede öğretmenin rolünün belirleyici olduğuna dikkat çeken Doç. Dr. Abdi Güngör, sürecin öncelikle mağdurun duygularını anlamak ve kendisini ifade edebilmesine alan açmakla başlaması gerektiğini vurguladı. Mağdurun kendini güvende hissetmemesi, anlaşılmama duygusu, özgüven kaybı ve yoğun çaresizlik yaşayabileceğine değinen Doç. Dr. Güngör, öğretmenin yalnızca zorbayı cezalandıran değil; hem mağdurun hem de zorbanın yaşadığı dinamikleri anlayan bir yaklaşım sergilemesinin önemini ifade etti.

Etkileşimli tiyatro gösteriminin ardından program, günün anısına gerçekleştirilen fotoğraf çekimiyle sona erdi.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.