OKULLAR ‘DENGE’ İLE GELİŞİYOR

Gündem 17 Ekim 2018 14:05
Videoyu Aç OKULLAR ‘DENGE’ İLE GELİŞİYOR
A
a

 Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2 yıldır olduğu gibi bu eğitim yılında da uygulanmaya başlanan Düzce Eğitiminde Nitelik Nicelik Geliştirme (DENGe) Projesi ile veli-öğrenci-öğretmen-okul idaresi bir araya getirilerek ortak çalışma yapılması hedeflenirken, her okul belirlenen 124 kriterde çalışma yaparak, okulun gelişimini destekleyecek.

Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı’nda 3. kez uygulanacak olan Düzce Eğitiminde Nitelik Nicelik Geliştirme (Denge) Projesi hakkında bilgilendirme yapıldı. Okullara yönelik 6 temel alan ve 124 kriteri içeren proje ile veli-öğrenci-öğretmen-okul idaresi bir araya getirilerek ortak çalışma yapmalarının sağlandığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi: “Her okulumuz belirlenen 124 kriterde faaliyet ve çalışmalar yaparak, okulun gelişimini sağlamaktadır. Bu sayede hem öğrencilerimizin gelişimini hem de okullarımızın gelişimini takip etmekteyiz. Denge Projemizde 300 okulumuzdan her yıl yaklaşık 50 öğretmen ve idarecinin katılımı ile okullarımızda uygulanacak olan kriterler güncellenmekte ve ihtiyaca göre yeni kriterler eklenmektedir. Bu sayede tüm okullarımızda tespit ettiğimiz eksikliklerimizi gidermek için çalışmalar yapmaktayız. Bu sayede kurumlarımızın performanslarını ölçerek nitelik ve nicelik bakımından gelişmelerini sağlamaktayız. Denge Projesinde veri girişlerinin yapılmasında müdürlüğümüzün internet adresi kullanılmaktadır. İnternet adresimizde oluşturduğumuz DENGe portalına her okulumuz ayrı giriş yapıp önlerine açılan anket ve formları doldurarak sisteme kayıt ediyorlar. Sisteme giriş yaptıkları her bilgi için okullarında DENGe Projesi dosyası oluşturulmaktadır. Bu sayede bilgilerin doğruluğu okul ziyaretlerimizde denetlenmektedir.”
Proje kapsamında kurumlarda uygulananı temel alan ve kriterler ise şöyle sıraladı:
1. Halkla İlişkiler ve İletişim Becerileri Kriteri: Okulumuzun yerel veya ulusal basında haber sayısı, okulumuzda yapılan süreli/süresiz yayınların sayısı ( dergi, kitap, gazete vb), okul web sayfasının güncelliği, veli toplantı sayısı, veli toplantısına katılım sayısı ve yapılan veli ziyaret sayıları gibi ölçütlerimiz vardır.
2. Ar-Ge Çalışmaları Kriteri: Ulusal, yerel ve bakanlıklarımızın projelerine başvuru/ katılım ölçütleri ile  Avrupa birliği projelerine başvuru/katılım ölçütleri yer almaktadır. Okullarımız ve öğretmenlerimiz yaptıkları her proje için değerlendirilmektedirler.
3. Başarı Kriteri: Öğrencilerimizin ve okulumuzun bölgesel veya uluslararası sportif başarıları, akademik ve ders başarıları ile okullarımızın sosyal beceri ve çalışmaları değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Okullarımızı ve öğretmenlerimizi sportif yarışmalara katılması teşvik edilmiştir.         
4. Eğitim-Öğretim Faaliyetleri Kriteri: Öğrencilerimizin devam/devamsızlık oranları, disiplin cezası veya ödül alan öğrenci oranları, bakanlığımız tarafından açılan destekleme kurslarına katılan öğrenci sayısı/oranı, deneme sınav sayısı, koç öğretmen sistemine dahil olan öğrenci sayısı, eğitim bilişim ağı (EBA) öğrenci başına kullanım saati (oranı), kitap okumayı arttıran faaliyetler gibi alanlarda değerlendirilmektedirler. Öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal becerileri takip edilmektedir.
5. İnsan Kaynakları Kriteri: öğretmenlerimizin eğitim ve seminerlere katılım sayısı, okul çalışanlarına verilen kalite hizmetini arttıran eğitimler, yüksek lisans ve doktora yapan öğretmen sayısı, başarı belgesi, aylıkla ödüllendirme veya teşekkür-takdir alan öğretmen sayıları gibi ölçekler ile değerlendirme yapılmaktadır. Bu sayede öğretmenlerimizin çağın gerektirdiği amaç ve hedeflere ulaşması sağlanacaktır.
6. Donanım Kriterleri: Okullarımızda yapılan onarım ve yapı işlerinin sayısı / maliyeti, okul içi/bahçesi ve çevresinde yapılan iyileştirme çalışmaları, okul bahçelerinin oyun alanlarına çevrilmesi,  okullarımızda iş güvenliği önlemleri alınması, okul bina/bahçe ve çevresinde öğrencilerimizin olumsuz etkileneceği durumlara alınan önlemler, okul içinde ve bahçesinde öğrencilerimizin sağlığını olumsuz etkileyecek durumların önlenmesi gibi ölçütlerimiz belirlenmiştir.”
Yiğit, İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak okul ve kurumları DENGe projesi ile izleyeceklerini vurgulayarak, “Bu bağlamda ölçülebilir, doğru ve adil değerlendirme yapılarak okul ve kurumlarımızın yıl içerisinde öz değerlendirme yapmalarına imkân verecektir. Bu sayede eğitimde fırsat eşitliğine ulaşmak için yeni çalışmalar yapılacaktır.” ifadelerini kullandı.
 
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

yazarlar YAZARLAR
alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat


Düzce Manşet Gazetesi - Düzce Asayiş Güncel Sağlık Eğitim Siyaset Spor Haberleri