HEDEF ‘ASILSIZ’I YÜZDE 50’YE DÜŞÜRMEK

Gündem 12 Şubat 2018 16:22
Videoyu Aç HEDEF ‘ASILSIZ’I YÜZDE 50’YE DÜŞÜRMEK
A
a

“112 Günü” dolayısıyla Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde dün sade bir kutlama yapıldı. Konuşmasında, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin en büyük sıkıntısı olan asılsız çağrılara dikkat çeken Vali Zülkif Dağlı, günlük gelen ortalama bin 300 çağrıdan yüzde 64’ünün gereksiz arama olduğunu vurgulayarak, bu oranı 1 yıl içerisinde en az yüzde 50 seviyesine indirmeyi hedeflediklerini açıkladı. Ayrıca hattın gereksiz yere meşgul edilmesi yüzünden acil durumlara müdahalede geç kalınabileceğinin altı çizildi.

112 Acil Çağrı Merkezi’nin farkındalığını arttırmak amacıyla her yıl 11 Şubat’ta kutlanan 112 Günü, bu yıl 11 Şubat’ın hafta sonuna denk gelmesi nedeniyle bir gün sonra kutlandı. Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde düzenlenen ve şehitlerimiz dolayısıyla sade kutlanan programa Vali Zülkif Dağlı başta olmak üzere protokol üyeleri katıldı. Günün anlam ve önemine ilişkin yapılan konuşmalarda öne çıkan konu ise 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız çağrılar oldu.

Özverili bir çalışma gerçekleştiriliyor“
112 Acil Çağrı Merkezi’nde özverili bir çalışma yürütüldüğünün altını çizen Vali Dağlı, 112 çalışanlarına seslendiği konuşmasını şöyle sürdürdü: “Vardiya esası dedik, çok zorlu bir çalışma. Zaman zaman geceleri çalışıyorsunuz. Çok fazla dinlenme imkanı belki yok. Ama özverili bir çalışma gerçekleştiriliyor.”

Hedef: Yüzde 64’ü yüzde50’ye düşürmek

Sözü, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gereksiz yere meşgul edenlere getiren Vali Zülkif Dağlı, bu sorunu en aza indirgemek adına çalışmaları devam ettiğini kaydetti.Dağlı, “Asılsız çağrılarla ilgili uyarılarımızı daha önce 4-5 defa yaptık. Cezalar yazılıyor. Asılsız çağrıları nasıl biraz daha azaltabilmek için çalışmalarımız sürüyor. Bu çok önemli, hepimizin başına gelebilir hep söylüyoruz. Geçen yıl aynı şekilde bu toplantımızı yaptığımızda hatırlıyorum bir yüzde 75 civarındaydı, şuanda yüzde 64’e düştük il olarak. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) vasıtasıyla cezalar yazılıyor. Ceza süreci çok uzun. Bilgilendirme yapıyoruz. Broşürler köyler de dahil her yere dağıtıldı. Muhtarların tamamını, ilçelerimiz de dahil olmak üzere çağırdık bilgilendirdik. Ama yine de geldiğimiz aşama bu kadar oldu. Çalışmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki bir yıl içerisinde yüzde 64’lük oranı en az yüzde 50 seviyesine indirmeyi hedefliyoruz.” dedi.

Vali “Biraz daha sabır” dedi
Son olarak 122 personelinin güzel ve nezih bir ortamda görev yaptığını kaydeden Vali Dağlı, “Bu manada da yine şanslı olduğumuzu düşünüyoruz. Emniyet Müdürlüğümüzün polisleri, jandarmadaki arkadaşlarımız, sağlıkçılarımızın tamamı, ormancılar, itfaiyedekiler, belediye zabıtası, özellikle vardiyalı çalışan, geceleri çalışan unsurların tamamında mutlaka stresin daha fazla olduğunu görüyoruz. Bu konuda “Biraz daha sabır” diyoruz. Biraz daha katlanabilir olacağız. Bu manada bu çağrılara karşı bunları hep birlikte aşacağız. 112 Günü’müz tekrar kutlu olsun.” şeklinde konuştu.

Acil çağrılar tek çatı altında…
Düzce 112 Çağrı Merkezi Müdür Vekili Süleyman Ünal ise İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışmalar neticesinde acil çağrı numaralarının tek numara çatısı altında toplanarak 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin kurulduğunu bilgilendirmesinde bulundu ve şöyle devam etti:

Gereksiz çağrılar telafisi mümkün olmayan kayıplara sebep olabiliyor”
“Acil Çağrı Merkezlerinde; Sağlık, İtfaiye, Jandarma, Polis, AFAD ve Orman çağrı birimleri bir arada hizmet vermektedir. Böylece olayların takip ve koordinasyonunda birlik sağlanmış, acil durumlarda olaylara daha çabuk müdahale imkanı oluşmuştur. Tek bir yazılım alt yapısı ile Acil Çağrı Hizmetleri tek merkezden koordinasyon içerisinde yürütülmektedir. Bu sayede gereksiz çağrıların Acil Çağrı Birimlerine aktarılması engellenmiş ve kurumların sadece gerçek vakalarla ilgilenebilmeleri temin edilmiştir. Çağrı merkezimize gelen günlük ortalama çağrı sayısı bin 300 civarındadır. Bu çağrıların yüzde 64’ü ise ne yazık ki asılsız çağrılardan oluşmaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezi olarak en büyük dileğimiz; 112 Acil Çağrı Hattının amacı dışında kullanılmaması ve gereksiz yere meşgul edilmemesidir. Hattın gereksiz yere meşgul edilmesi durumunda acil duruma ihtiyacı olan vatandaşların beklediği yardıma ulaşması gecikebilmekte ve telafisi mümkün olmayan kayıplara sebep olabilmektedir.”Kutlama programı, Düzce Üniversitesi’nin katkılarıyla düzenlenen konferansla devam etti.

1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat