DÜ 13. YILINI COŞKUYLA KUTLADI

Videoyu Aç DÜ 13. YILINI COŞKUYLA KUTLADI
A
a

Düzce’nin gelişme ve kalkınmasına önemli katkılar sağlayan, her geçen yıl hem öğrenci sayısı hem de yeni yatırımlarla büyümesini sürdüren, kamu-üniversite-sanayi işbirliği ile Düzce sanayiine ivme kazandıran Düzce Üniversitesi, düzenlediği görkemli törenle 13. kuruluş yıldönümünü kutladı.Törende konuşan Düzce Valisi Dr. Zülkif Dağlı üniversite camiinin tamamlanması için iş insanlarına seslenerek “El ele verelim ve camimizi bir an önce bitirelim” dedi.

Cumhuriyet Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen 13. Kuruluş Yıldönümü Teşvik ve Ödül Töreni programına; Düzce Valisi Zülkif Dağlı, Düzce Belediye Başkanı Dursun Ay, İl Jandarma Alay Komutanı Albay Mustafa Çetinkaya, İl Emniyet Müdürü Hüseyin Deniz, Düzce Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nigar Demircan Çakar, Düzce TSO Başkanı Tuncay Şahin, il ve ilçe protokolü ile öğretim üyeleri, öğrenciler ve basın mensupları katıldı.

'Kamu-üniversite-sanayi' işbirliği başarıyı getirdi'

Düzce Valisi Dr. Zülkif Dağlı günün anlam ve önemine ilişkin yaptığı kürsü konuşmasında, şunları kaydetti: 'Üniversitemizle her zaman iç içe çalışıyoruz. Üniversite hocalarımız OSB’lerimizde danışmanlık ve benzeri çalışmalar yapıyor. Kamu-üniversite-sanayi işbirliğimizdeki başarımızı hep birlikte müşahede ediyoruz, görüyoruz. Yine sosyal alanlarda da üniversitemiz her zaman var. Konuralp’te sempozyum yaptık. Göç ile ilgili iki sempozyum yaptık. Bağımlılıkla ilgili yine bir sempozyumumuz oldu. Turizm fakültesi ile yine bir şimdiye kadar yapılmayan ulusal bir sempozyumumuz olacak, Topuk Yaylası’nda.'

Üniversite hocalarını tebrik ederek bundan sonra da yakın çalışmalarının devam edeceğini dile getiren Vali Dağlı, 'Uluslararası öğrencilerimizin sayısını da artırmak istiyoruz. Valiliğimiz olarak kuracağımız yabancı öğrenciler mahalli ofisi ile sorunlarına da çözüm bulmak istiyoruz. Anıtpark Meydanı’nda güzel bir etkinliği hep birlikte yapacağız' şeklinde konuştu.

Camimim tamamlanması için iş insanlarına seslendi

Üniversite camisinin bitirilmesi için iş insanlarına çağrıda bulunan Vali Dağlı, 'Biz onu işadamlarımızla el ele verip tamamlayacağız, işadamlarımızdan bunu bekliyoruz. Camimizi bir an önce bitirmemiz gerekiyor. Üniversitemizin 13.yılı hayırlı olsun. Tüm hocalarımıza başarılar diliyorum” dedi.

Düzce Belediye Başkanı Dursun Ay ise, üniversitenin 13.kuruluş yıldönümünün hayırlı olması temennisinde bulundu.

Birçok alanda başarılarla gururlandık”

Düzce Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nigar Demircan Çakar ise, üniversite bünyesinde yaptıkları faaliyetliyetleri şu sözlerle anlattı: “İlklerin üniversitesi olarak üniversitemizde, ülkemizin ilk açık kapı uygulamasını hayata geçirdik ve birimlerimizde kurumsallaştırdık. Yine ülkemizde ilk açık kampüs ve açık ders uygulamalarıyla sınırları aştık. Temiz kampüs etkinlikleriyle çevre bilincini yaygınlaştırdık her fırsatta öğrencililerimizi dinledik. Belediye başkanımızın katılımıyla öğrencilerimizle buluştuk. Örnek niteliğinde bu ilkleriyle üniversitemizin kendisiyle birlikte kurulan üniversiteler arasında ilk sırada Dünya üniversiteler arasında da ilk 2 bin içerisinde yer almaya devam ediyor. Öğretim elemanlarımızın çabaları ve idare personellerimizin gayretiyle öğrencilerimizin azmi ve heyecanı ile bu yıl devlet üniversiteleri sıralamasında 43’üncü sıraya yerleştik. Akademisyenlerin 2018 yılı performanslarına göre aldığı akademik teşvikler bazında tıp fakültemiz ile 2’inci, teknoloji fakültemiz ile tüm fakülteler arasında 3’üncü sıraya yerleştik. Öğrencilerimizin spordan sanata, öğretim üyelerimizin teknolojiden girişimciliğe farklı alanlardaki başarılarıyla gururlandık' diye konuştu.

Geleneksel tamamlayıcı tıpta poliklinik faaliyetine başladık”

'Son 1 yıl içinde köylerimizde yetiştirilen tıbbı bitkilerde 6 başarı sağladık' diyerek sözlerini sürdüren Rektör Çakar, '27 tür bitkinin yetiştirilmesi çalışmalarını başlattık. Faaliyetlerimizi Düzce dışına dahi çok sık sayıda işbirliği ile yaygınlaştırdık. Şehrimizdeki ekim alanını bu yaz içinde 500 dekara, 2020 yılında ise bin dekara çıkarmayı düşünüyoruz. Fındık yeşil kabuklarında mantar yetiştirmeyi başardık. Gönüllü çiftçilerimizi eğittik. Bitki ekstrelerimizden ve arı ürünlerinden ilaç ham maddesi eldesi konusunda önemli aşamalar kat ettik. Geleneksel tamamlayıcı tıp alanında poliklinik faaliyetlerini başlattık' dedi.

Üniversitemizin markasını tescilledik'

Üniversitenin markasının ‘Du&Life’ çatısı altında tescillendiğini, fındık başta olmak üzere bölgemizde ortaya çıkan tarımsal atıkların kimyasal kompozit malzeme üretimi konusunda çok sayıda sanayi kuruluşuyla ar-ge çalışmaları gerçekleştirdiklerini söyleyen Çakar, projelere 2 milyon liradan fazla kaynak teminini sağladıklarını ifade etti. 'Son yıllarda merkezi laboratuvarımızda çalışmalarımız hız kazandı. DÜBİT’in sanayiye verdiği hizmet 70’e ulaştı. Özellikle TSO kurulum ve kapasite sağlanmasına yönelik 1601 TUBİTAK projesiyle son yıllarda patent ve faydalı model sayımızı 3 katına çıkardık'diyen Çakar, İstanbul Ankara hızlı tren hattının Düzce- Gerede – Bolu güzergâhı üzerinde planlanması için üniversite olarak inisiyatif aldıklarını da sözlerine ekledi.

Açılış konuşmalarının sonrasında, 13. kuruluş yıldönümü pastası, Rektör Prof. Dr. Nigar Demircan Çakar ve protokol üyeleri eşliğinde kesildi. Plaket takdimi ve başarı ödüllerinin verilmesinin ardından tören, Düzce Üniversitesi’nde son bir yıl içinde yeni akademik unvan alan öğretim üyelerine belgeleri takdim edilerek cübbeleri giydirildi.

1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

yazarlar YAZARLAR
  • 17:04
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat

Düzce Manşet Gazetesi - Düzce Asayiş Güncel Sağlık Eğitim Siyaset Spor Haberleri