ÇAĞRILARIN YÜZDE 60'I ASILSIZ

Gündem 10 Şubat 2019 12:19
Videoyu Aç ÇAĞRILARIN YÜZDE 60'I ASILSIZ
A
a

112 Günü dolayısıyla Düzce Valiliği'nden yapılan açıklamada, geçen yıl 112 Acil Çağrı merkezine gelen 438 bin 614 çağrıdan, yüzde 60'ının asılsız olduğu bildirildi.

“11 Şubat 112 Günü” tüm Avrupa ülkeleri ile eş zamanlı olarak Türkiye'de de kutlanıyor. Toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla her yıl “11 Şubat 112 Günü” çeşitli etkinliklerle halka tanıtılırken, gereksiz ve asılsız çağrılar engellenmek amaçlanıyor.

Tek çatı altında toplandı

Bu önemli güne vurgu yapmak amacıyla Düzce Valiliği'nden yapılan yazılı açıklamada, İçişleri Bakanlığı koordinesinde yürütülen çalışmalar neticesinde, birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri kurulduğu belirtildi. Açıklamada, acil çağrı merkezlerinde sağlık, itfaiye, jandarma, polis, AFAD ve orman çağrı hizmetleri ile valiliklerce gerekli görülen diğer birimlerin aynı mekanda olduğu modelin tercih edildiği vurgulandı.

 

Son 3 yılın utanç rakamları

Çağrının alınması, olayların takip ve koordinasyonunun, aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilmesinin sağlandığına işaret edilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"19 Kasım 2015 tarihinde ilimizde faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'ne, 2016 yılı içerisinde gelen 471 bin 715 çağrının yüzde 67’si, 2017'de gelen 468 bin 891 çağrının yüzde 64'ü, geçen yıl gelen 438 bin 614 çağrının ise yüzde 60'ı gereksiz ve asılsız çağrılardan oluşmaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbar yapmak suretiyle meşgul eden ve bu davranışlarında ısrar eden kişilere, 250 lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanmaktadır."

 

Gereksiz meşgul etme, yaşama yol ver!

Açıklama şöyle devam etti: "Bu kapsamda; 112 Acil Çağrı Merkezi numarasının amacı dışında kullanılması, hattın gereksiz yere meşgul edilmesi, gerçekten acil yardım bekleyen kişilerin, çağrı merkezine ve dolayısıyla yardıma ulaşmasında zaman kaybı yaşamasına sebep olabilmektedir. Ayrıca, gereksiz ve asılsız çağrılar, kamu hizmetlerinin aksamasına, kamu araçları ile kamu kaynaklarının gereksiz yere kullanılmasına ve israfa da yol açmaktadır. Dakikaların, hatta saniyelerin önemli olduğu hayati durumlarda, asılsız ve gereksiz çağrılar sebebiyle telafisi mümkün olmayan maddi ve manevi kayıplar, hatta can kayıpları olabileceği göz önünde bulundurularak konu hakkında hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir."

 

 

1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

yazarlar YAZARLAR
alinti yazarlar ALINTI YAZARLAR
editörün seçtikleri EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

Sitemiz yenilendi, tasarımı sizce nasıl ?

e-gazete E-GAZETE
sayfalar SAYFALAR
arşiv HABER ARŞİVİ
linkler LİNKLER
duyurular DUYURULAR
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat

Düzce Manşet Gazetesi - Düzce Asayiş Güncel Sağlık Eğitim Siyaset Spor Haberleri